søndag 18. september 2011

1/3 ferdig...

I dag har jeg vaert 4 av 12 uker i Cochabamba. Tid for en liten oppsummering:

- 4 maltider fortaert med gaffel
- "Podemos ir a la canchita?" (Kan vi dra pa fotballbanen?) som mest horte sporsmal
- Ingen brukte antibac-servietter
- Tomatkutting uten skjaerebrett
- 2 druknede etterkopper
- Litt mattelaerer
- Litt svommelaerer

... men disse ungene svommer helt fint uten laering!
 - Maaange kjopte filmer
- Fine sanger i kirka
- Kyllingfot (bokstavelig talt) i suppa
- God (!) kakao
- Klesvask for hand (tenk det, farmor og mormor!)
- Ett middagsmaltid uten en kokt potet eller to
- Busstur med 50 kg melsekk
- Altfor godt godteri
- Femtenarsdag som best kan beskrives som et amerikansk bryllup uten brudgom

En av "mine" gutter hadde aeren av
a danse vals med "Quincieraen" (bursdagsbarnet)
- En diger bolle popcorn til kveldsmat
- Én stresset bolivianer
- Fantastiske unger
- Strikking
- Én kveld uten sko og med teppe pa gulvet
- Favorittmoter i kirka sondags kveld
- Nesten god ananas
- Sardinfolelse pa konsert
- Tregt internett
- Studering i solveggen (dog litt for lite)
- Én melding om forlovet venninne:D

9 kommentarer:

  1. oi! fire veke allerede?! hjelpe meg! du e forresten kjempeflink å oppdatere, det e såå kjekt å lese! :)

    SvarSlett
  2. 8 uker til du kommer hjem:)gleder oss allerede. Tror kanskje du kommer til å lengte tilbake....;
    Koselig å lese hvordan du har det så bare oppdater masse!!!:)

    SvarSlett
  3. Eg gler meg med deg over alt du får oppleve. Ta vare på gode minner (og frustrasjonar), for eg vil gjerne høyre.

    Eg like forresten at du ikkje har brukt anti-bac. Det er litt for høg turistfaktor, liksom:)

    SvarSlett
  4. Oj, når du skriver sånn i punktform er det jo kjempemye jeg må kommentere... Sitter å finner på såå fantastiske kommentarer i hode mitt, men blir for mye å skrive ned alt. Men flirer for meg selv istedenfor.
    Så hiver med på bølgen og sier kjekt med oppdatering istedenfor! :)

    SvarSlett
  5. Så mye du får oppleve Maria! Når komme du hjem ?
    Ja, nå ska to av dine venninner gifte seg;) hihi! Blir en fantastisk bra sommer spør du meg =D

    SvarSlett
  6. Sigrid: Gi meg et par smakebiter i det minste!
    Helene: Kommer hjem 15. november. Og jeg tok hintet ditt til slutt!! (se tidligere kommentar en eller annen plass) Sa det blir en bra sommer ja:D Gleder meg:D

    SvarSlett
  7. Klokken har nå passert 11, den må nesten være såpass for å kunne gi noen kommentarer... Men nå fikk jeg nesten prestasjonsangst jeg! Men litt av mine tanker vil jeg dele med deg.

    1. Hvor mange amerikanske bryllup har du vært i? Skulle kanskje beskrevet det som en norsk konfirmasjon uten bunad. (Har ikke vært i norsk konfirmasjon.)
    2. Jeg klarer veldig fint å kutte i fingertoppene M E D skjærebrett. (Den orangea kniven er forresten veldig skarp.) Så stiller meg veldig kritisk til tomatkutting uten. Du ser jo ikke engang hvor blodet tar veien.
    3. Antall drepte ederkopper i nordpolveien; ca. 19 st. (Lurer på om Martha eller Ingvild bærer de inn hos oss eller noe.) Men jeg bruker mest papir og knuser de mellom fingrene mine, og hiver de deretter i søpla. Men skal vurdere om drunknings-metoden er mer effektiv.
    4. Kommentar på kommentar. Jeg tok "hintet", eller det helt åpenbare, i første kommentaren til Helene. Det kan jo bare være snakk om bryllup når det står på den måten i september. Ikke engang jeg planlegger å spille kubb med noen venninner i august liksom. (Og du vet at jeg har planlagt mange helger frem i tid...)
    5. Ta med en gjeng bolivianere hit, så skal jeg lære de litt stress! Eller som temaet på kurset mitt heter: "Hvordan rekke og gjøre nesten alt fem minutter før du skal gå, og allikevel komme akkurat i tide."

    SvarSlett
  8. Haha!!!! Jeg flirer! Na har du gjort livet mitt lengre:D

    SvarSlett
  9. Forresten, Sigrid: Jeg har i alle fall sett amerikanske bryllup pa film! Ta vekk brudgommen, og du har en overdadig quince! Eneste fellestrekk med norks konfirmasjon er alderen:P

    SvarSlett