tirsdag 29. november 2011

Et bilde og noen ord

I dag er det to uker siden jeg kom hjem. Og på to uker kan det skje en hel del. Egentlig burde jeg allerede ha skrevet flere innlegg om å komme hjem igjen. Det har jeg ikke gjort. Da får jeg heller prøve å dekke mest mulig her og nå.

Det er mange bilder som kunne illustrert hvordan jeg har hatt det. De har jeg ikke tatt. Jeg har kun tatt ett bilde. Det illustrerer "koselig".

Ingvild, Sigrid og Martha. Vi spiller "Partners". Jeg og Sigrid vant.


Flere bilder har jeg ikke. Men noen ord har jeg.
De forteller i alle fall bittelitt om mine to første uker tilbake i fedrelandet.


Frisk, kald luft. Mammas innebakte pizza. Rød saft.
Gå i fred i store butikker. Kjøre bil.
Pizza hos gode venner. Pannekaker med banan hos god venn. 
Hytta, kjære hytta. Koselige dager  i Kristiansand.
Tromsø, kjære Tromsø. Bli møtt på flyplassen. God klem. Våt, god klem. Non Stop.
Fjellheim. Julemesse. Selge. Være tekniker. Nok å gjøre. Følge med på årer.
Julekaker. Julemusikk. Gløgg. Skrelle lange remser av mandarinskrell.
"Velkommen tilbake, Maria". Flotte folk. 
Latter. Spilling. Snakking. Koselig.
Snø. Snøsmelting. Mørketid.
Hverdagsliv. Ubeskrivelig herlig. 

2 kommentarer:

  1. Begrunnelsen til hvorfor jeg ser så sur og bitter ut er for at jeg er konsentrert på spillet...
    Martha og Ingvild er lykkelig uvitende om utgangen av spillet, mens jeg sitter og legger opp en strategi.

    Derav den ikke så blide Sigrid.

    SvarSlett
  2. God prat. Joggebukse. Felles frustrasjonar. Knising på kvelden. Bønnings. Fryd og glede. Krisehandling. Musikk som skaper kjensler.

    Eg liiiikar kronisk glad Maria.

    SvarSlett