fredag 10. juni 2011

Lofoten

Jeg bor i Nord-Norge. Helt nord i Norge. 

Min venninne sa en lørdagskveld på ei strand at hun syntes oppriktig synd på alle søringer som ikke får oppleve denne ubeskrivelige landsdelen. 

Jeg er enig.

Og Lofoten, det er en av mange kroner på verket. Å kjøre i midnattssol midt på natta, å være på toppen av Værøy, å ta en nattur til verdens mest romantiske strand, å se og se og se på alt det nydelige Gud har samlet her; det er ubeskrivelig vakkert. 

Så ubeskrivelig at bildene får gjøre så godt de kan. 

Og selv de er ikke i nærheten av å beskrive det slik det faktisk er.
For de viser ikke den klare lufta, eller lydene, eller hvor nydelige fargene egentlig er.
Men de får gjøre så godt de kan.








Velkommen nordover.

6 kommentarer:

  1. Guri så fint d så ut!! Fekk nesten lyst å besøke den norlige delen av Norge, sjøl om eg egentligt e mest begeistra for land i sørlige Europa...hehe!

    SvarSlett
  2. Eg er heilt einig med vennino di;)
    Det E ubeskrivelig her.

    Soli deo Gloria!

    SvarSlett
  3. Når det er januari og eg er sur, trøtt, null energi, irritert...etc.etc. Så kan du vel vise meg disse bildene, og fortelle at våren og midnattssolen kommer hvert år!!

    SvarSlett
  4. enig med kur. ååh. nord-norge e nydelig :) vi sku samla en gjeng og tatt en lofotentur igjen, det hadde vore stas! :)

    SvarSlett
  5. Dette var god reklame for Nord-Norge, Maria! Du må passe på at du drar tilbake dit etter Bolivia sånn at jeg kan besøke deg! :) For en flott blogg, by the way! Nydelige bilder, fin lay-out og god tekst (må jo selvsagt kommentere den når jeg er norsklærer). Gleder meg til neste innlegg, og til å følge deg når du er i Bolivia! :)

    SvarSlett